dimarts, 2 d’abril del 2013

MODELS D'EDUCACIÓ PLURILINGÜE. (5-MARÇ-2013)

En aquesta sessió, s'han reprès els conceptes de la classe anterior i hem treballat “Els programes d'educació bilingüe al territori valencià”.


  • El PEB ha d'estar dissenyat per a tota la comunitat i no solament per als parlants de la llengua minoritzada.
  • L'objectiu primordial és que tots els membres assolisquen un domini efectiu de les dues llengües.


Els elements que es tenen en compte a l'hora de concretar un programa són:

  • La llengua de l'entorn;
  • La necessitat, des d'una perspectiva del plurilingüisme additiu, de fer ús vehicular majoritari en valencià;
  • L'actitud dels pares referent al valencià.
  • La llengua basi d'aprenentatge en la qual s'iniciarà la lectoescriptura.


 Dins del sistema educatiu valencià, comptem amb la següent classificació dels PEB:


LA CLASSIFICACIÓ DELS PROGRAMES S'HA FET A PARTIR DE TRES ELEMENTS CLASSIFICADORS


Atenent al territorio.

A la llengua base d’aprenentatge.

I a la llengua habitual dels alumnes.



Fent referència als territoris de predomini lingüístic valencià, comptem amb els següents programes:


  • Programa d’Ensenyament en Valencià (PEV). 
  • Programa d’Immersió Lingüística (PIL).
  • Programa d’Incorporació Progressiva. (PIP). 
  • Programa d’Educació Bilingüe Enriquit (PEBE).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada