- El PEB ha d'estar dissenyat per a tota la comunitat i no solament per als parlants de la llengua minoritzada.
- L'objectiu primordial és que tots els membres assolisquen un domini efectiu de les dues llengües.
Els elements que es tenen en compte a l'hora de concretar un programa són:
- La llengua de l'entorn;
- La necessitat, des d'una perspectiva del plurilingüisme additiu, de fer ús vehicular majoritari en valencià;
- L'actitud dels pares referent al valencià.
- La llengua basi d'aprenentatge en la qual s'iniciarà la lectoescriptura.
Dins del sistema educatiu valencià, comptem amb la següent classificació dels PEB:
LA CLASSIFICACIÓ DELS PROGRAMES
S'HA FET A PARTIR DE TRES ELEMENTS CLASSIFICADORS
|
||
Atenent
al territorio.
|
A la
llengua base d’aprenentatge.
|
I a
la llengua habitual dels alumnes.
|
Fent referència als territoris de predomini lingüístic valencià, comptem amb els següents programes:
- Programa d’Ensenyament en Valencià (PEV).
- Programa d’Immersió Lingüística (PIL).
- Programa d’Incorporació Progressiva. (PIP).
- Programa d’Educació Bilingüe Enriquit (PEBE).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada